ironis mati!

Author: Unknown /

Ironis mati!

hahaha, dan dunia tertawa padaku...
Menertawakan sesuatu yang ironis
Dan aku pun bertukar pandangan dengannya..
"apa maksudmu seperti itu?"tanyaku
Ia berkata lantang,
"Lihatlah kebodohanmu! Lihatlah ketololanmu!
Lihatlah kekerasan hatimu!
Lihatlah kepengecutan hatimu!
Lihat, bodoh, dan rasakan akibatnya."

Aku merenung, dan berfikir tanpa berzikir
pikiranku bukan sesuatu yang sederhana
Itu sekelumit jaring-jaring syaraf tanpa akhir
yang membelit keberanianku
"Apa peduliku kini!"kataku menjerit, nyaring tanpa terdengar
Tinggalkan semua dan menatap ke depan
seperti para filsuf yang berbanyak omong kosong
aku pikir itu yang terbaik.
takkan ada gunanya aku lari, lebih baik aku sendiri
itu lebih baik
tanpa bisik-bisik peri cinta
kuhardik ia,"PERGI!"
cinta bukan hal sembarangan,ku kaji kembali
cinta hanyalah sekelumit perasaan yang aku
butuhkan nanti.
sekaranglah hidup untuk hidup, dan kemudian
hidup untuk mati.

0 comments:

Post a Comment